Villkor

Leverans & betalningsvillkor

Storlekar

  • Om inget annat anges i produktbeskrivningen, beställ alltid den storlek du normalt har.
  • Olika fabrikat har olika storleksbeteckningar och tabeller så vi omvandlar storlekarna så du får den storlek som ska motsvara det du har beställt.
  • På skor med utländska storlekar vill vi veta US och UK storleken eftersom det är dessa vi utgår efter när vi översätter storlekar. Europastorleken stämmer inte med de svenska måtten!

Leverans

Varorna skickas vanligen samma dag, men vid högsäsong kan det ta ytterligare någon/några dagar. Vi skickar med Posten Varubrev klass A till din postlåda. Du får en sms-avisering när din beställning är på väg. Större försändelser som inte ryms i postlådan hämtas på närmaste utlämningsställe. Försändelser över 2 kg skickas med Postnords My Pack och hämtas på närmaste utlämningsställe. Du får en sms-avisering när din beställning kan hämtas ut (såvida inte en vara tillfälligt tagit slut då leveranstiden kan bli längre. Detta meddelar vi då via mail, vi har inget lagersaldo).

Frakt

  • 39:- fast fraktavgift inom Sverige
  • För beställning till annat land än Sverige tillkommer ytterligare fraktkostnad (ring oss för närmare information)

Öppet köp o Bytesrätt

  • Du har 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan
  • Du kan prova kläder och skor, men om de ska returneras ska de vara i oförändrat och oanvänt skick med tillhörande etikett, påse eller kartong
  • Provade trikåer kan ej bytas eller returneras

Skicka tillbaka

  • Varan/varorna skickas tillbaka i oförändrat och oanvänt skick. Observera att du står för portot för de varor du skickar tillbaka till oss. Är varan felaktig (reklamation) eller om vi skickat fel vara tar du kontakt för att erhålla returpåse.
  • Byten skickas till dig portofritt
  • Om varan du vill byta till är tillfälligt slut skickas den så snart den åter finns i lager

Packa varan/varorna i brevpåse, kartong eller liknande. Var god tejpa inte på skokartonger. Skicka med retursedeln du fick med och ange tydligt vad returen gäller; återköp, byte eller reklamation. Om det är byte; glöm inte skriva vad du vill byta till.

Returadress:

Dansshopen AB
Box 1426
701 14 Örebro

Pris

Priserna inkluderar moms. Reservation för prisändringar. Vid sambeställningar (minst 10 par skor) lämnas 10% rabatt och sådan beställning tas endast emot via telefon eller mail.

Reklamation

Vill du reklamera en vara så gör det genast genom att ta kontakt via telefon eller email. Du sänder sedan reklamationen till oss via Postens hemsida med sättet ”Skicka lätt”. Det är det billigaste och säkraste sättet att skicka skrymmande brev. Skicka till adressen:

Dansshopen AB
Box 1426
701 14 Örebro

Returfrakten ersätts av oss vid godkänd reklamation (endast om reklamationen sänts via ”Skicka lätt” som vi rekommenderar alternativt vad motsvarande försändelse skulle kostat med ”Skicka lätt” om kunden skickat reklamationen på annat sätt).

Vi kontaktar dig så fort vi fått din reklamation för vidare information.

Kontakta oss

Du kan alltid ringa till oss i butiken på tel: 019 – 10 15 05 om du har några frågor eller om du vill lägga en beställning via telefon. Du kan också kontakta oss via e-post. Skriv då till: info@dansshopen.nu

Vi använder Klarna Checkout som är Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel. Idag har över 60 miljoner konsumenter handlat via Klarna, och används av 89 000 företag runt om i världen.

Att betala via faktura är nätets kanske säkraste betalsätt. Att genom sitt personnummer handla via ”Klarna faktura” gör även fakturaalternativet till nätets enklaste. Betalsättet är dessutom extra bra eftersom konsumenten känner sig trygg då hon alltid får känna och klämma på varan innan betalningen sker. Det är något som våra 1,5 miljoner konsumenter uppskattar.

Klarna dynamiska villkor (Klarnas Fakturavillkor)